Lagom vassa tänder (for now)

Vildungen har somnat just nu. Ligger ihopkravlad i en hög av täcken och kuddar på den smala golvremsan mellan fönster och säng. Nu när hon sover passar jag på att linda in min värkade vrist i en rulle bandage och sårtejp. Viktigt att se över såren som skapas när hon härjar fritt.

(Med henne i mitt blod kommer hungern oftare. Det är inte ens ett fysiskt behov av mat: bara en HUNGER som gnager, en HUNGER som vill svälja allt. (Om vildungen inte kan äta det existerar det inte. Man kan tugga på allt.) Jag lagar makaroner mitt i natten, blandar allt jag kan hitta till en sås att servera med – allt uppslukat på sekunder, utan vidare eftertanke. Dricker glas efter glas av vatten, sneglar oblygt på spritflaskorna.

Jag kan inte annat än älska henne. Skamlöst förälskad.)


Sömnen för mig kommer i pillerform, det finns för mycket energi som växer och krymper i mitt hjärta allteftersom att jag andas. Klockan är nästan tre, och jag öppnar min mun, gäspar högt, drar tungan över tändernas vassa kant.

Vildungen ler i sömnen. Slickar sig om munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0