Dear Fenrir, my saviour

Mode à la vildunge, spring/summer 2009:


(Rodebjer)


Vildungen kommenterar:
I ryggen växer hålor. Man kan ta chansen och hoppas att man blir ett skogsrå.


(Carin Wester)

Vildungen:
Med det här ser man nästan oskyldig ut. Det är en stor jaktfördel: offret tror stenhårt på att rollerna är ombytta tills stunden är kommen och sanningen avslöjas. Låt bara inte något sippra nerför de nakna underarmarna. Då går ju allt förlorat.


(Balenciaga)

Vildungen:
Ja! Men utan spännena. Ingenting ska hållas fast där. (Men på andra ställen.)


(Little Red Riding Hood paper doll; etsy)


Vildungen: Jag tycker om leksaker lika mycket som jag tycker om sagorna i deras råaste form. Men även i dess tolkade form. Tänk bara på alla de nivåer dessa sagor har.


(Fast as you can necklace; etsy)

Vildungen: Jag är hungrig nu. Minns du när du brukades liknas vid en fågel, en fjäril? Och du hade lust att skratta dem i ansiktet?

Feral, den civiliserade: Jag minns. Jag var verkligen ingen fjäril. Eller fågel. De är inte mig. För lätta, för krossbara, för vackra för funktionalitet.

Vildungen: Precis. Jag skulle ha ätit fjärilarna. Nu äter jag fåglar istället. Kross kras mums.



(Winged she-dragon pendant; etsy)

Vildungen: Var det ens någon fråga om saken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0