En enkel onsdag, som sagt

Hur många gånger har du varit kär? Alla gånger, alla tider. Se, jag gillar att variera mina roller i kärleksdraman, så jag dras till nya romanser där jag kan få spela en ny roll. Den torterade vännen som INTE KAN BERÄTTA. Den som har makten. Den som binds fast, slås, disciplineras. Den som inte vågar ställa de viktiga frågorna. Den som förför; den som blir förförd.

 

Favoritgodis: Körsbär. Helst doppade i choklad; färska. Och hur långsamt man suger av kärnan allt fruktkött.

 

Coolaste stad du har besökt: En gång så körde min mamma mig norrut. Vi stannade till i en stad för att äta på det hypermoderna hotellet där: jag åt bara spaghetti och sen gick jag och tittade på spelmaskinerna. De var förskräckliga. När vi körde därifrån åkte vi förbi en liten sjö, fylld med rostande båtar. Jag drömmer fortfarande om den namnlösa staden.

 

Action eller Skräck? I livet eller som genre? För i livet föredrar jag bladningen mellan dem.

 

Vill bli när du var liten: En sjöjungfru. Ett mytologiskt havsdjur.

 

När fick du din första kyss: Jag gav min första kyss när jag var sju år. Jag tryckte in en pojke i kuddhögen, tryckte mina läppar emot honom. Han såg helt förvånad ut, skrek högt, men log ändå. Varför honom? Han kände till ordet poesi, visste hur dikter kunde få fungera. Han charmerade mig. (Han studerar nu i Uppsala, och jag kommer aldrig kyssa honom igen, aldrig se honom mer. Den tanken lugnar mig.)

 

Hur var du i mellanstadiet/högstadiet? Jag var arg. Konstant arg. Jag kokade av denna ilska, och jag slogs, och jag hatade, och? Och jag överlevde hatet, för det dog: ilskan finns kvar. Är ilskan alltid skadlig? Tänk om den leder någonstans då? Till ett bättre liv? Kan du då döma min ilska som hemsk? (Ibland på högstadiet kände jag doften av svaghet. Då knuffade jag gärna till någon och gick därifrån.)

 

Vad är du beroende av? Kött.

 

Dagens roligaste händelse: När jag satt i badrummet och kliade min hårbotten så sa jag, högt: "Nu kliar jag mig i pälsen".

 

Dagens tråkigaste händelse: Jag hittade mitt inre. Hon vill inte, sa hon högt, och så var det med det. Jag blev irriterad.

 

Dagens humör: Limbo. Väntar på droppen som ska få vågen att sjunka eller höja sig.

 

Vilka tv-program följer du? Nip/Tuck, Dexter, House, dokumentärer.

 

Vad gillar du mest med dig själv? Mina läppar, som öppnar och sluter sig när jag suckar: mina halvblinda ögon, som visserligen behöver glasögon men som ändå har svårt att missa detaljerna; min tatuering och mina drömmar.

 

Vad gillar du minst? Mycket. Min (o)vilja, mest av allt.

 

Vad är det roligaste du vet? Sex, sagor, och sprit.

 

Har du något motto? "Men har du verkligen andats ut? Har du det? Du är inte redo annars!"

 

Hemlig hobby? Att måla mina naglar om och om igen. Att vandra runt på Tradera i timmar. Att prova smink i de dyra varuhusen i City. Sådant småtjafs.

 

Något vi inte vet om dig? Mycket. Vi kan låta det vara så. Allteftersom kommer saker att avslöjas. Tänk på mig som ditt psyke: först när du är redo så kommer det.

 

Vad ångrar du? Att jag inte bor ute på landet, emellanåt.

 

Vad önskar du? Att jag släppte ut det inre modet oftare: att jag skulle våga vara modig, emellanåt.

 

Vad klarar du inte dig utan? Vatten. Jag sörplar det högt, annars känns det inte i munnen. Man fortsätter vara lika uttorkad om man inte känner vattnet mellan tunga och tand och kind.

 

Vad gör du helst en vardag? Gör listor, bygger torn av smutsig disk, hänger kläder över möbler efter att jag provat dem och sen bestämt mig för att inte gå ut (igen), sätta upp mitt hår, tvätta mitt ansikte, lyssna på musik, slicka mintläppglans från mina läppar, bläddra i böcker och anteckningsböcker. Somna. Drömma.

 

Vad gör du helst en lördagskväll? Lördagar är som vardagar, fast oftast sämre.

 

Vad har du mest av i din garderob? Skor, lådor med gammal elektronik i sig, klänningar med revor, bälten och emellanåt, spöken. Snart ska något annat få flytta in där också. (Jag brukade ha en dildo där också. Men jag tröttnade på den.)

 

Drömjobb? Kurtisan eller författare eller knarklangare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0