Ska vi bli filosofiska nu?

fear of failure
(by)


Hur kan en människa som valt ett liv som är väldigt annorlunda, som kanske inte räknas som en lyckohistoria fylld med solsken och framgång, hur kan denna människa stå sig mot andra som "lyckas" och hånar denna... Förlorare?

Vad svarar man? Talar man om annorlunda livsförhållanden? Går man in på en filosofisk debatt? En om psykvårdens misslyckaden, en om sitt egna misslyckande som psykpatient? (Jag hittar fakturan från när jag senast var inlagd. Jag vet inte varför jag sparat den, men jag klarar inte av att kasta bort räkningen den här gången heller.)

Vad är jag värd? Jag har inte ett jobb, inte avklarat mina studier, min lägenhet är en box som flödar över med skräp och självskadekänslor; jag är ett stort socialt experiment som misslyckats, om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0