Läppar kläppar



Jag kartlägger mina läppar. De olika läppstiften är minnen i sig själva, egentligen.


1. Merlot. Det var en varm, mörk natt i staden när jag gick in på apoteket runt hörnet och köpte det. Det hade en konstig, mintchokladig smak till sig, men jag strök det över mina läppar. Sen tog jag mig över till andra sidan av Manhattan och sjönk ner i ett biosäte; jag tänkte att det skulle vara avslappnande. Några dagar senare bröt jag mitt hjärta i hälften för att jag inte förstod att man inte kan få sin lärare i säng.

2. Fox. Kylan. Jag kände mig glåmig och ville egentligen inte, men det var för hennes skull. Hennes bröllop. Där jag inte hade någon egentlig påverkan, jag var ju bara där. Jag drack för mycket och blödde från flera ställen på kroppen när jag vaknade upp nästa morgon.

3. Bara i sängen. Jag tar en liten handspegel, lägger mig raklång, smetar ut Casablanca över de putande små läpparna. De växer. Sen försöker jag hångla med spegeln, hångla med fönstret.

4. Samma kväll som jag köpte det här sög jag av min första kuk. Det var inget vidare, men jag skrattade väldigt mycket.

5. Ibland leker jag is-prinsessa. Gör mig själv så blek som jag kan bli. Går ut. Män skrattar åt mig. Är det bara likadana ishjärtan som uppskattar isansiktet?

6. Mina läppar stramas åt, plutar; SKA DU HÅNGLA MED MIG NÅGON GÅNG DÅ?

7. Imorse fick jag en gratis klubba på grannskapets pizzeria. Jag sög och sög. Fick ingen reaktion. Jag ska sluta suga på klubbor i snålblåsten mitt på torget när regnet öser ner.

8. (Jag finns inte. Jag smakar bara.)

Kommentarer
Postat av: die puppe

åh gud vilka härliga läppar! mmm

2009-06-05 @ 18:08:52
URL: http://vaxkabinett.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0